Legislaţia din România obligă marii contribuabili, care desfășoară cu regularitate tranzacţii materiale intra-grup să depună anual un dosar al preţurilor de transfer. Pentru IMM-uri, obligaţia revine doar la solicitarea autorităţilor fiscale, caz în care este bine să aveţi pregătită deja documentaţia, una stufoasă şi dificil de organizat dacă nu este întocmită de specialişti în domeniu.
Dosarul preţurilor de transfer devine singura modalitate prin care companiile pot arăta autorităţilor fiscale legalitatea completă a tranzacţiilor desfăşurate intra-grup, astfel încât să se ferească de acuzaţii grave precum sustragerea de la plata TVA pe anumite categorii de produse sau diminuarea acestuia în vederea obţinerii de foloase necuvenite.
Potrivit legislaţiei în vigoare absenţa sau neprezentarea în termen a dosarului conferă autorităților fiscale argumente pentru a aplica amenzi contravenționale de până la 27.000 RON, a efectua ajustări de prețuri de transfer în funcție de propriile analize și a calcula impozit pe profit suplimentar de plată, penalități, majorări de întârziere și dobânzi care ulterior pot fi greu sau uneori chiar imposibil de contestat.
ATIPIC Solutions oferă asistenţă specializată la nivel internaţional privitoare la pregătirea dosarelor preţurilor de transfer. Practic, ATIPIC Solutions se ocupă cu întocmirea în întregime, în deplină legalitate a dosarului, ale cărui cerinţe sunt vaste şi interpretabile. Mai mult, ATIPIC Solutions oferă servicii preturi de transfer care vin în completarea portofoliului, cu activităţi precum servicii de consultanță strategică și de management de proiect specializate pe prețuri de transfer atât companiilor cât și consultanților care doresc să inființeze sau restructureze departamente interne de prețuri de transfer.
Activitatea pe larg a ATIPIC Solutions, răspunsuri la întrebările cele mai frecvente precum şi asistenţă în timp real le regăseşti pe site-ul companiei, accesând: https://www.atipics.ro/